Jaký je Váš recept na úspěch na call centru?

Jak dosahovat cílů, které si stanovíte a jak se správně motivovat? Je pro úspěch důležitá podpora nadřízených a trenérů? Které schopnosti jsou klíčové pro úspěšného telefonního operátora?

Zeptali jsme se našich úspěšných telefonních operátorů na jejich zkušenosti a tipy na úspěch.

Na otázky spojené s prací na call centru, motivací a práci s klienty jsme se zeptali Kláry.

Jak jsi se dostala k práci telefonního operátora?

Několik měsíců jsem hledala práci, pak jsem objevila inzerát na internetu. Musím přiznat, že prodeje po telefonu jsem se ze začátku bála, nakonec jsem však životopis poslala a za dva dny už šla na pohovor. Krátce po vstupním pohovoru jsem již nastoupila. Asi všichni mají zpočátku z této práce obavy, ale důležité také je najít si dobré call centrum. Je to jako v jiných oborech – špatná banka/dobrá banka, špatné auto/dobré auto.

Bylo pro tebe snadné prodávat po telefonu ihned od začátku působení ve Formica Group?

Musím říct, že ano. Při prvních hovorech jsem byla neuvěřitelně nervózní, ale po pár směnách už jsem se cítila jako ryba ve vodě. K tomu taky hodně pomáhá naše takzvaná "líheň", kde pracují nováčci několik prvních směn, aby měli maximální podporu trenérů.

Jak ti pomáhá v dosahování výsledků okolí? Firma, trenéři, supervizoři, ostatní operátoři?

Samozřejmě nejdůležitější je kvalitní zaškolení, které mi v prvních týdnech poskytli supervizoři i trenéři. Ve Formice pracuji již několik let, nyní už tedy nepotřebuji nadstandartní pozornost trenérů. Nejvíce mě k dosažení dobrých výsledků vybouří kolegové operátoři. Ke kvalitním výsledkům mi pomáhá pozitivní a pohodová nálada, která v call centru panuje.

Rozvíjíš své prodejní schopnosti, aby ses stala úspěšnějším operátorem? Případně jak?

Už moc ne. Nyní již patřím mezi TOP operátory a jsem na prodejním vrcholu. V této fázi už naopak pomáhám já nováčkům, aby byli jednou stejně tak dobří. Nicméně stále se učím s každým novým hovorem. Máme zde super tým trenérů, kteří se věnují i nám „topkám“, abychom si udrželi svoje výkony.

Jaké jsou podle tebe 3 klíčové schopnosti úspěšného telefonního operátora?

Empatie, předpoklady k prodeji a dobrá nálada.

Co tě na této práci baví?

Je toho více. Stěžejní je volnost, kterou jsem díky této práci dostala. Směny si plánuji podle potřeby a mám dostatek času pro sebe a svou rodinu. Do práce proto chodím ráda, ale také díky báječnému kolektivu.

Jaká je tvá motivace?

Jednoznačně peníze :-) Ale musím znovu připomenout, že je zde i fajn kolektiv a skvělá nálada.

Jaký je tvůj recept na úspěch?

Být cílevědomý, mít chuť být nejlepší a nenechat se odradit. Ne vždy je to lehké, každá minuta je v této branži jiná, nicméně jdeme si za svým cílem a to nás drží.

Jak si dokážeš poradit s nepříjemným klientem?

S klidným hlasem a pochopením ho naladím na mou vlnu. Jakákoliv situace se dá zvládnout nekonfliktně a s úsměvem. Jakmile uskutečníte 100 hovorů, poradíte si s každým a to i s bručounem :-)

Co považuješ za svůj největší úspěch na této pozici?

To, že jsem se dostala na vlnu měsíčních výdělků pohybujících se okolo 40.000,- Kč. Rodina mě považuje za borce.

Co bys poradila ostatním telefonním operátorům?

Důležité je chodit do práce s dobrou náladou a zbytečně se nehroutit z případných malých neúspěchů. Všechno se dá překonat, posílí vás to a zvedne vaše sebevědomí.