Jak zabodovat u pracovního pohovoru?

Jaké znalosti a schopnosti by měl mít ideální uchazeč na pozici telefonního operátora?

Zeptali jsme se našich personalistek co by kandidátům doporučili a čemu se naopak vyhnuli.

Jaké zkušenosti by uchazeč měl mít? Je důležité, aby měl předchozí praxi v call centru?

Vůbec ne. Jak jsem již říkala, Formica nejede podle tabulek. Naším úkolem je, abychom dokázali správně odhalit, jaké má uchazeč vrozené předpoklady, k tomu být úspěšný a vše ostatní se dá při troše vůle a chuti naučit.

Co u uchazečů hledáte za schopnosti?

Čekáme, že přijde komunikativní uchazeč, který se rád baví a má čas věnovat nám 20 hodin týdně. My samy pak otestujeme předpoklad k prodejním dovednostem, ale co je nejdůležitější, hledáme především parťáky, kteří zapadnou do našeho kolektivu, budou se u nás cítit šťastní, seznámí se s dalšími lidmi a s troškou snahy si vydělají i 400Kč na hodinu.

Jak by mělo vypadat ideální CV?

Bez gramatických chyb. :)

Jak vypadá výběrové řízení?

Výběrového řízení se zúčastní více kandidátů současně. Mnoho lidí se toho obává a už předem pohovor zavrhnou. Z praxe však vím, že v konečné fázi je tato varianta výběrového řízení příjemnější i pro samotné kandidáty. Poznáte nové lidi, uvolníte se a pohovor se rázem přemění na příjemné posezení. A někdy si uchazeči dokonce i mezi sebou pomáhají a povzbuzují se.

Z čeho se skládá výběrové řízení?

Výběrové řízení má 4 části. Představení pozice, popovídání s uchazeči, prodejní scénka a sdělení výsledku řízení. Celkový čas bývá jedna hodina.

Na co by se uchazeči měli připravit?

Především je nutné přijít s dobrou náladou. Naším cílem není uchazeče vymačkat jako citrón. Naopak chceme, abyste od nás odcházeli nabití energií a plní dobrého pocitu. Pokud se i přes to chcete pilně připravit, doporučuji si vyzkoušet prodejní scénku na libovolné téma.

Co byste poradila uchazečům na pozici telefonního operátora do výběrového řízení?

Nestresujte se a pojďte si to s námi užít, nikdo Vás neukousne.

Pobavilo vás některé výběrové řízení?

Mám to štěstí, že mám práci, která mě maximálně naplňuje. Každý den se těším, koho nového poznám a jací lidé mi na výběrové řízení přijdou. Bavím se tedy každý den. Ale najdou se i úsměvné momenty, kdy přijde uchazeč a řekne, že on je přece tak dobrý, že výběrové řízení nepotřebuje a odejde. Nebo odmítá akceptovat, že není vhodným uchazeč a nepodá Vám ani ruku při odchodu.

Co je nejtěžší při výběru správného kandidáta?

Vybrat právě toho nejlepšího… Není to jen tak, pozornost personalisty je rozdělena mezi několik kandidátů a u každého je nutné sledovat mnoho faktorů. Praxe dělá mistra a tak jsme i my vytrénovaly oko natolik, že během několika minut poznáme favorita.

Co uchazečům nabízíte za zaměstnanecké benefity?

Benefitů máme celou řadu. Velkým benefitem pro nás samotné je krásné pracovní prostředí a úžasný kolektiv. Kromě flexibilní pracovní doby, pevně stanové fixní mzdy a neomezených provizí pro naše zaměstnance pravidelně připravujeme soutěže o hodnotné ceny, poskytujeme jim relaxaci ve formě dotovaných masáží, adrenalin na turnajích ve stolním fotbálku, zvýhodněné mobilní tarify a pravidelné firemní teambuildingy. A do budoucna se můžete těšit i na další překvapení.

Mají zaměstnanci na pozici telefonního operátora možnost se nějak dále vzdělávat v rámci firmy?

Ano, určitě mají, protože do našeho týmu patří i Supervizoři a Trenéři, jejichž úkolem je udělat z nováčků profíky. Tedy ano, ve Formice najdete spoustu profesionálů, kteří Vám předají svá moudra a naučí Vás obchodovat a pak Vás budou ještě průběžně doškolovat, až budete patřit mezi TOP operátory.